Thursday, 17 May 2012

KEKEJAMAN DUNIA YAHUDI

Assalamualaikum... 


Post ni sangat bermanfaat untuk kita dan kita seharusnya tahu tentang hal ini.
Baca ni,...



Firman Allah Taala bermaksud:
Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang benar). Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu.
(Surah al-Baqarah: ayat 120).



tahukah anda tentang Paslestin?
siapa pula Israel?
bagaimana pula dengan Yahudi?


jom terus membaca...


pernah anda dengar dan tahu pasal protokol-protokol Yahudi???
baca ni..




Protokol Pertama :
Cara memerintah yang sebaik-baiknya ialah dengan menggunakan kekerasan dan keganasan dan bukan dengan perbincangan ilmiah. Siapa yang kuat dialah yang berhak kerana dalam hukum alam menyatakan kebenaran terletak kepada kekuatan. Sesungguhnya politik tidak sesuai dengan akhlak. Pemerintahan yang berpandukan moral bukanlah ahli politik yang bijak. Mereka yang ingin memerintah mestilah pandai menggunakan tipu helah dan matlamat menghalalkan cara. Minuman keras harus digunakan untuk mencapai tujuan itu.




Protokol Kedua :
Bantuan-bantuan yang diberikan oleh bangsa Yahudi melalui agen-agen Yahudi akan memperkuatkan kedudukan Yahudi. Yahudi akan memerintah bangsa lain seperti bangsa itu sendiri memerintah negaranya dan tanpa disedari mereka di dalam genggaman Yahudi. Ketua pentadbir yang dilantik untuk mengatur pentadbiran negara terdiri dari orang-orang yang berjiwa budak yang mudah diarah oleh Yahudi. Melalui akhbarlah Yahudi menggerakkan fikiran orang ramai serta mengambil kesempatan mendapatkan emas meskipun dari lautan darah dan air mata. Pengorbanan adalah perlu kerana setiap nyawa di kalangan Yahudi berharga seribu orang bukan Yahudi.
Protokol Ketiga :
Yahudi akan menjadikan negara bukan Yahudi sebagai gelanggang pertelagahan manusia yang boleh membawa huru-hara seterusnya menyebabkan kemerosotan ekonomi. Yahudi akan berlagak sebagai penyelamat dengan mempelawa masuk ke dalam ‘pasukan kita' iaitu Sosialis atau Komunis dan lain-lain yang dapat memberi ruang kepada Yahudi untuk menguasai bangsa bukan Yahudi. Dalam alam fikiran Yahudi adalah wajib ditanam perasaan bahawa semua haiwan iaitu bukan bangsa Yahudi tidur nyenyak apabila kenyang dengan darah. Ketika itulah senang bagi Yahudi memperhambakan mereka.

Protokol Keempat :
Bangsa Yahudi mestilah menghapuskan segala bentuk kepercayaan agama serta mengikis daripada hati orang bukan Yahudi perinsip ketuhanan dan menggantikannya dengan perkiraan ilmu matametik serta lain-lain keperluan kebendaan. Fikiran orang bukan Yahudi mestilah dialih ke arah memikirkan soal-soal perdagangan dan perusahaan supaya mereka tidak ada masa untuk memikirkan soal musuh-musuh mereka. Akhirnya seluruh kepentingan akan jatuh ke tangan Yahudi. 


Protokol Kelima :
Sekiranya ada di kalanagan orang-orang yang bukan Yahudi cuba mengatasi Yahudi dari segi sains, politik dan ekonomi, maka bangsa Yahudi mestilah menyekat mereka dengan cara menimbulkan pelbagai bentuk perselisihan sehingga wujud konfik dan permusuhan sesama mereka. Kesannya adalah mereka mengambil keputusan untuk tidak mencampuri permasalahan tersebut kerana ianya hanya difahami oleh orang-orang memimpin rakyat sahaja.


Protokol Keenam :
Untuk memusnahkan perusahaan bangsa Yahudi ialah dengan cara merosakkan sumber pengeluaran dengan memupuk tabiat membuat kejahatan dan meminum minuman keras di kalangan para pekerja serta mengambil langkah menghapuskan orang-orang terpelajar dari kalangan bangsa bukan Yahudi. Semua bangsa bukan Yahudi mesti dipastikan menduduki martabat kaum buruh yang melarat

Protokol Ketujuh
Orang-orang Yahudi wajib menaburkan fitnah supaya timbul kekacauan, petelagahan dan permusuhan di kalangan manusia. Bila timbul penentangan terhadap bangsa Yahudi maka wajiblah orang Yahudi menyambutnya dengan peperangan secara total di seluruh dunia.

Protokol Kelapan
Pemerintah Yahudi akan dikelilingi oleh segolongan besar ahli-ahli ekonomi dan orang Yahudi sendiri akan dikelilingi oleh ribuan ahli-ahli korporat, jutawan dan usahawan.

Protokol Kesembilan
Yahudi akan mendirikan kerajaan diktator dengan membuat dan melaksanakan undang-undang yang tegas iaitu undang-undang yang akan membunuh tanpa pengampunan. Yahudi akan merosakkan moral pemuda-pemudi bukan Yahudi dengan menanamkan teori-teori palsu dan ilmu-ilmu yang batil.

Protokol Kesepuluh
Yahudi akan membawa masuk racun Liberalisme ke dalam negara-negara bukan Yahudi supaya menggugat kestabilan politik. Pilihanraya diatur supaya boleh memberikan kemenangan kepada pemimpin-pemimpin yang dapat bertugas sebagai egen Yahudi dalam melaksanakan rancangan-rancangan Yahudi.

Protokol Kesebelas
Bangsa Yahudi menyifatkan diri mereka sebagai serigala dan bangsa-bangsa lain sebagai kambing. Bagi mereka Yahudi merupakan bangsa yang terpilih dan mereka bertaburan di atas muka bumi ini sebagai satu rahmat. Berada di perantauan atau negara asing yang nampak sebagai kelemahan, sebenarnya mencerminkan kekuatan yang dapat membawa bangsa itu ke pintu kekuasaan di seluruh dunia.

Protokol Kedua Belas
Yahudi akan mengubah pengertian tentang kebebasan atau kemerdekaan dengan mentafsirkan istilah itu sebagai mengamalkan apa-apa yang diperkenalkan atau dibenarkan oleh undang-undang sahaja. Kalau bangsa bukan Yahudi diberi permit menerbitkan sepuluh akhbar atau majalah, maka bangsa Yahudi mestilah menerbitkan 30 akhbar atau majalah. Perkara ini amat penting kerana ia adalah alat untuk mengubah fikrah rakyat.

Protokol Ketiga Belas
Bagi memastikan kejayaan usaha-usaha memonopoli dan mempercepatkan proses keruntuhan, maka bangsa Yahudi hendaklah menghapuskan golongan korporat dari bangsa bukan Yahudi di samping mengadakan spekulasi dan menyebarkan projek-projek mewah, pesta-pesta serta pelbagai bentuk hiburan lain di kalangan bukan Yahudi kerana semuanya ini akan menelan kekayaan mereka. Untuk mengalihkan perhatian orang bukan Yahudi daripada memikirkan persoalan politik, maka agen-agen Yahudi hendaklah membawa mereka kepada kegiatan-kegiatan hiburan, olahraga, pesta-pesta, pertandingan kesenian, kebudayaan dan lain-lain lagi.

Protokol Keempat Belas
Para ahli falsafah Yunani mestilah membincangkan kekurangan-kekurangan serta mendedahkan keburukan agama-agama lain. Para penulis Yahudi harus menonjolkan tulisan-tulisan pornografi iaitu mengadakan sastera-sastera yang tidak bermakna, kotor dan keji.

Protokol Kelima Belas
Apabila mendapat kesusahan, bangsa Yahudi akan membunuh tanpa belas kasihan terhadap setiap orang yang menentangnya. Setiap pertubuhan yang merancang untuk menentangnya mestilah dihukum dan ahli-ahlinya dibuang negeri. Oleh itu, mesti didirikan sebanyak-banyak Freemansonic Lodge iaitu tempat-tempat pertemuan rahsia orang-orang Yahudi.

Protokol Keenam Belas
Yahudi akan membangunkan universiti mengikut rancangan yang begitu tersusun. Pensyarah-pensyarah akan mendidik dan membentuk para pemuda supaya menjadi manusia yang patuh kepada pihak berkuasa (Yahudi). Bagaimanapun ajaran mengenai undang-undang negeri dan politik tidak akan diajar kecuali beberapa orang sahaja yang terpilih kerana kebolehan mereka.

Protokol Ketujuh Belas
Yahudi meletakkan kehakiman ke dalam bidang yang sempit dan terhad. Guaman akan dilahirkan orang-orang yang kejam, tidak berperikemanusiaan dan mempunyai tabiat buruk untuk mencapai kemenangan bagi orang yang dibelanya walaupun terpaksa menhancurkan semangat keadilan dan mengorbankan kebajikan masyarakat.

Protokol Kelapan Belas
The Kings of Jews akan dikawal oleh pegawai-pegawai rahsia kerana orang-orang Yahudi tidak akan membuka pintu kepada kemungkinan adanya perancangan-perancangan untuk menentang kegiatan Yahudi.

Protokol Kesembilan Belas
Bangsa Yahudi akan membicarakan orang-orang yang melakukan kesalahan politik sama seperti orang yang mencuri, membunuh dan kesalahan-kesalahan lain. Orang ramai akan memandang kesalahan politik itu sebagai kesalahan yang hina dan timbul rasa benci kepada mereka yang melakukannya.

Protokol Kedua Puluh
Bank Antarabangsa Yahudi akan memberikan pinjaman kepada bangsa bukan Yahudi dengan kadar bunga yang tinggi. Pinjaman yang sedemikian menyebabkan pertambahan kadar hutang berlipat kali ganda. Ekonomi orang bukan Yahudi akan lumpuh secara automatik kesan pertambahan hutang tersebut.

Protokol Kedua Puluh Satu
Yahudi menggantikan pasaran wang dengan institusi hutang kerajaan yang bertujuan untuk menetapkan nilai perusahaan mengikut pendapatan kerajaan. Insitusi ini akan dapat menawarkan pasaran 500sijil pinjaman perusahaan dalam sehari atau membeli sebanyak itu juga. Dengan cara inilah segala perusahaan akan bergantung kepada Yahudi.

Protokol Kedua Puluh Dua
Untuk sampai kepada tujuan yang baik iaitu kekuasaan Yahudiyang berkuasa penuh dalam rangka meletakkan dunia dalam pemerintahannya, kadang-kadang kekerasan terpaksa digunakan. Di tangan Yahudilah terletaknya pusat kekuasaan yang paling besar.

Protokol Kedua Puluh Tiga
Orang Yahudi wajib melatih seluruh umat manusia dalam meningkatkan rasa segan dan malu agar mereka terbiasa dengan sifat patuh dan setia kepada arahan Yahudi.

Protokol Kedua Puluh Empat
Kerajaan tidak boleh diserahkan kepada mereka yang tidak tahu selok belok pemerintahan. Hanya mereka yang boleh menunjukkan sikap keras, kejam dan boleh memerintah dengan tegas akan menerima teraju kerajaan daripada pemimpin-pemimpin kita (Yahudi).





#   bersama berkorban demi Paslestin





















































Wednesday, 16 May 2012

selamat hari . . . 16 Mei

Assalamualaikum... salam sejahtera...
hari ni 16 Mei kan??? taw tak hari apa? taw.. 
bagus... Hari Guru.. 




jom layan ni kejap...






Hari Guru di Malaysia disambut pada 16 Mei setiap tahun sebagai penghargaan kepada para guru.
korang taw dan ingat tak lagi tema-tema hari guru yang di sambut.. jom ingat balik..



TEMA HARI GURU


  1. 1972 Peranan Guru Dalam Pembangunan Negara
  2. 1973 Kerjasama Ibu Bapa Untuk Kemajuan Pendidikan
  3. 1974 Peranan Guru Dalam Zaman Sains dan Teknologi
  4. 1975 Guru dan Pembangunan Negara
  5. 1976 Pendidikan Moral Dalam Zaman Kemajuan Pendidikan
  6. 1977 Dedikasi dan Disiplin Asas Kemajuan Pendidikan
  7. 1978 Guru Pembentuk Generasi Akan Datang
  8. 1979 Murid Sejahtera Negara Jaya
  9. 1980 Pendidikan Teras Perpaduan Negara
  10. 1981 Pengorbanan Guru Kejayaan Rakyat
  11. 1982 Ke Arah Kecekapan Guru Dan Pendidikan Bermutu
  12. 1983 Kepimpinan Berteladan Teras Pendidikan
  13. 1984 Kepimpinan Berteladan Kesempurnaan Pendidikan
  14. 1985 Guru dan Masyarakat Asas Kemajuan Pendidikan
  15. 1986 Pendidikan Teras Nasionalisme
  16. 1987 Pendidikan Ke Arah Kesejahteraan Insan
  17. 1988 Guru Pengasas Budaya Membaca
  18. 1989 Guru Pembina Budaya Ilmu
  19. 1989 Guru Pembina Budaya Ilmu
  20. 1990 Pendidikan Bermutu Masyarakat Sejahtera
  21. 1991 Ke Arah Pendidikan Cemerlang
  22. 1992 Guru Cemerlang Teras Kejayaan Wawasan
  23. 1993 Guru Inovatif dan Kreatif Menjayakan Wawasan
  24. 1994 Guru Inovatif dan Kreatif Menjayakan Wawasan
  25. 1995 Permuafakatan dan Perpaduan Menjayakan Wawasan
  26. 1996 Guru Malaysia Teras Pendidikan Bertaraf Dunia
  27. 1997 Guru Bestari Sekolah Bestari
  28. 1998 Guru Penyemai Tanggungjawab Bersama
  29. 1999 Guru Berkesan Pendidikan Cemerlang
  30. 2000 Bersatu Memartabatkan Profesion Keguruan
  31. 2001 Memartabatkan Profesion Keguruan tanggungjawab Bersama
  32. 2002 Guru Berkualiti Aspirasi Negara
  33. 2003 Guru Berkualiti Aspirasi Negara
  34. 2004 Guru Berkualiti Pemangkin Kegemilangan
  35. 2005 Guru Berkualiti Pemangkin Kegemilangan
  36. 2006 Pendidikan Bestari Pemangkin Kegemilangan
  37. 2007 Guru Penjana Modal Insan Cemerlang
  38. 2008 Guru Cemerlang Negara Terbilang
  39. 2009 Guru Pembina Negara Bangsa
  40. 2010 Guru Pembina Negara Bangsa
  41. 2011 Guru penjana transformasi pendidikan negara
  42. 2012 Guru Inovatif Melonjakkan Transformasi Pendidikan Negara



yang di atas tu larh tema-tema tersebut...

mungkin ada yang anggap jadi cikgu ni senang.. tapi sebenarnya guru-guru ni mempunyai peranan dan tanggungjawab besar dalam kerjaya mereka..
tanpa guru tak akan lahir para bijak pandai.. betul tak???
sebab tu cikgu penting dalam kehidupan kita nie...
Hanya mereka yang terlibat dalam bidang pendidikan sahaja yang tahu apakah besar dan penting peranan serta tanggungjawab mereka..


Terima Kasih cikgu.. 
tu la kata-kata yang di uapkan kepada guru kita apabila selesai mereka mengajar...


kepada cikgu-cikgu yang pernah mengajar saya atau tidak saya ucapkan Selamat Hari Guru.



Monday, 14 May 2012

khas buat...



Assalamualaikum...salam sejahtera...

sihat? :)
jom baca apa yang aku update hari ni... 


sebelum tu.. tengok ni dulu..:


walaupon ramai yang dah tengok tapi jom kita tengok lagi sebagai renungan





penderitaan seorang ibu melahirkan anak...
walaupon sakit tetapi tetap kuat demi anak yang di cintai...
ibu,emak,mama, mami, umi dan....


susah sebenarnya jadi seorang ibu..
tahu kenapa???
kalau ibu tu tersilap sikit je... habislah..
apa maksud saya?
contohnya... anak itu akan jatuh hukum sebagai anak derhaka taw jika ibunya mengalirkan air mata.. tapi kalau air mata tu air mata gembira sebab anaknya berjaya tak la.. berbeza tu..
walaupon ibu kita ada salah tetapi kita tetap tak boleh untuk marah mereka...
mungkin silap mereka tu boleh ditegur... tapi mesti ada caranya...
huhhhh... memang dugaan untuk anak-anak yang ada ibu macam nie...
ibu ni perlu adil dengan semua anak-anaknya...


ibu,emak,mama,mami,umi... terima kasih atas pengorbanan yang tak dapat nak di balas.. hanya dengan doa dari anakmu yang dapat di beri selain dengan duit bulan-bulan yang di kirim serta hari dan waktu yang di luang bersama ibu...
terima kasih sangat-sangat ibu...


betapa besarnya darjat ibu kita kan.. taw kenapa?
"syurga di bawah telapak kaki ibu"
saat kita pergi meninggalkan dunia ni pon tika nama disebut pon berBin atau berBintikan si ibu...
subhanallah... ibu...
hanya Yang Maha ESA sahaja yang tahu betapa besarnya pengorbanan  mu ibu...
ibu.... terima kasih yang tak terhingga untuk ibu...


ibu.... anak-anak mu ni sayang sangat padamu ibu...


i love u mak...

terima kasih ibu... tidak terbalas segala pengorbanan yang telah ibu lakukan...
terima kasih...




















































Adele - Set Fire to the Rain Lyrics

Thursday, 10 May 2012

kuatkan aku

Assalamualaikum...
Alhamdulillah... dapat lagi di beri peluang untuk update blog nie.. :)


sedar tak sedar dah 20 tahun da usia aku ni.. macam-macam benda dah aku lalui la maknanya... syukur di panjangkan usia oleh yang maha ESA.. 




actually ...

feeling happy, sadangry, hate, etc. always happen to teens like me ..!
correct?
lie if say no.

apa yang boleh kita buat sabar dan kita perlu kuat semangat..
remember!

Don't give up
huhu... semangat pulak dah...
taw tak? kadang-kadang feel like nobody care la pasal diri ni.. betul.. memamg perlu perhatian... mana ma??? mana ayah??? i need u...



sebagai manusia apa-apa pun kita kena sedar la yang kita hidup ni memang untuk di uji... dekatkan diri dengan Maha ESA... insyaAllah.. tidak akan terbabas.. :)
untuk diri aku,... sabar yea bila di uji.. Allah sentiasa bersama hambaNya yang sentiasa ingatkan DIA...
insyaAllah... :)
























Thursday, 3 May 2012

kerana cermin tidak selalu di depan kita

Assalamualaikum... :)


Anda semua tahu tak cermin?
tak kisah lah cermin apa pon.. asal bila kita tengok nampak balik muka kita yang cantik/bergaya+tampan+cun tu kan..
haha..
bukan apa.. biasala kan manusia. 
manusia ni macam-macam ada.. ada manusia yang selalu nampak salah diri orang lain.. tapi tak pulak fikir salah diri dia.. bukan nya nak membebel kat sini, tapi nak kita sama-sama fikir bahawa lebih baik kita ubah diri kita dulu sebelum kita mencari salah orang lain. 
sekarang ni pulak mana-mana pergi isu bersih 3.0. Aku pon dah naik jemu dengar.. Masing-masing nak cari salah silap pihak orang lain. 
Apa ni? jangan la nak gaduh-gaduh...


jom renung kejap:

Bismillah....

Sebelum bersungguh-sungguh ingin menghapuskan korupsi pada pemerintah, rakyat harus menghapuskan korupsi pada diri mereka sendiri. Berapa ramaikah rakyat yang mengabaikan solat namun mengharapkan pemimpin seperti Umar Abdul Aziz? Berapa ramaikah rakyat yang menipu dalam urusan perniagaan namun mengharapkan pemimpin yang jujur dalam harta negara ? Berapa ramaikah rakyat yang sangat kedekut dalam bersedekah namun mengharapkan mereka mendapat harta negara dengan saksama ? Berapa ramaikah rakyat yang melanggar undang-undang keselamatan jalanraya namun mengharapkan mahkamah yang telus? Berapa ramaikah rakyat yang tidak peduli terhadap mesej kenabian lalu mengharapkan pemimpin yang memimpin dengan jalan kenabian ?

Sebelum rakyat bising mereka ditipu oleh Kerajaan, semak dulu adakah rakyat sudah berlaku jujur dalam urusan mereka dengan kerajaan. Masih ada lagikah rakyat yang tipu ketika 'punch card' di tempat kerja. Masih ada lagikah rakyat yang tipu 'office hour' dengan meng'ular'. Masih ada lagikah rakyat yang ambil M.C tanpa ada apa-apa keuzuran. Masih ada lagikah rakyat yang tipu 'claimn' untuk out station. Masih ada lagikah rakyat yang gunakan harta pejabat untuk kegunaan peribadi. Jika rakyat masih tipu kerajaan, maka tidak pelik kerajaan juga akan tipu rakyat.

Telah menjadi Sunnatullah bahawa kaum-kaum yang zalim itu diperintah oleh orang yang zalim.

Firman Allah: “Dan (penduduk) negeri itu telah Kami binasakan ketika mereka berbuat kezaliman.” (Surah Al Kahfi, 18: 59)

Al-Walid ath-Tharthusi rahimahullah berkata, “Sehingga sekarang masih terdengar orang-orang berkata, “amalan- amalan kalian adalah pekerja-pekerja kalian”, sebagaimana kalian sekarang ini; maka seperti itulah kalian akan dipimpin."

Di dalam al-Qur’an terdapat ayat yang semakna dengan perkara ini.

“Dan demikian kami jadikan sebahagian orang-orang yang zalim itu menguasa sebahagian yang lain disebabkan apa-apa yang mereka (masyarakat) usahakan.” (Surah Al-An’am, 6: 129)

Imam Ibnu Katsir rahimahullah menjelaskan (berkenaan ayat tersebut)

“Tiada orang yang zalim pun melainkan ia akan diuji dengan orang yang zalim. Dijadikan dari kalangan orang-orang yang zalim, mereka dikuasai oleh orang- orang-orang yang zalim lainnya Sebahagian mereka dihancurkan dengan sebahagian lainnya, dan sebahagian mereka disiksa dengan sebahagian lainnya, sebagai balasan atas kezaliman mereka.” (Rujuk: Shahih Tafsir Ibnu Katsir, Terbitan Pustaka Ibnu katsir, jil 3, m/s. 430)

“Wahai rakyatku! Bersikap adillah kepada kami! (Bagaimana mungkin) kalian mahukan dari diri kami sebagaimana yang dilaksanakan oleh Abu Bakar dan Umar, sedangkan kalian tidak pun mengerjakan sebagaimana apa yang mereka amalkan?!” (Siraj al-Muluk, m/s. 100-101).

Pemimpin itu asalnya adalah seorang Rakyat. Zalimnya seorang Pemimpin disebabkan zalimnya seorang Rakyat, begitu juta sebaliknya

*****Fikir fikirkan lah....setakat mana amalan kita sebelum kita mengharapkan amalan baik dari Pemerintah?

1. Sudahkah kita membayar zakat dengan telus
2. Sudahkah kita mendidik anak dengan didikan islam
3. Sudahkah kita menjalankan amalan Rukun Islam dengan sempurna
4. Sudah kah kita membantu kaum keluarga seperti di syariatkan
5. Sudahkah kita menjadi anak atau abang lelaki yang bertanggung jawab
6. Sudahkah kita solat 5 waktu sebelum bercakap hal agama
7. Adakah kita bertanggung jawab terhadap Mak Bapak dan kaum keluarga
8. Adakah kita menjadi jiran mengikut ajaran islam

Dan banyak lagi....Tanya lah diri kita setakat mana amalan kita? 



Tuesday, 1 May 2012

terima kasih 'awak'

Assalamualaikum...
hey semua...
sebenar nya nak ucap terima kasih kat seseoarng ni..
taw kenapa?
nak cakap depan dia.. tapi rasa lebih bik aku tak payah nak jumpa dia lagi.. biar je dia dengan hidup dia.. aku dengan hidup aku.


"awak" terima kasih.


terima kasih kerana awak pernah buat saya sayang awak. 
tapi sekarang saya...
awak,.. saya masih sayang awak.. tapi tak lebih dari seorang kawan.
saya tak akan benci awak apatah lagi ada perasaan dendam kat awak. walaupon awak buat saya sakit dulu tapi saya terima tu..
saya akan jadikan semua tu satu pengajaran dalam hidup saya..
terima kasih awak..


awak... 
sekarang ni saya dah pahat kan dalam diri saya... sedalam-dalam nya bahawa saya akan....


awak,.. awak tau, saya takut untuk 'couple' 
macam mana saya na beranikan diri saya untuk percaya lelaki?
awak...
tapi saya tak salah kan awak..
awak... sekarang ni dah dua kali da awak..
lelaki???
couple!!!
saya tolak, awak...


tapi saya ni normal.. awak jangan ingat saya ni lesb. pulak..
TIDAK!!! TIDAK!!!
jauh sama sekali...


tapi mungkin Allah tu sayang kat saya kan awak.. DIA tak benar kan saya buat dosa.. walaupon dosa tu kecil..
Alhamdulillah..


awak...., awak tau, saya impikan seorang lelaki yang mampu ucap " KU PINANGMU DENGAN BISMILLAH "
SUBHANALLAH...


bahagianya...
saya akan terima.
saya nak jadi seorang isteri dan ibu sampai syurga bila "AKU TERIMA NIKAHNYA" terungkap pada diri saya, awak...


terima kasih sangat-sangat awak kerana awak saya banyak berubah...


SYUKUR YA ALLAH













COPYRIGHT by HusnaIsmail