Tuesday, 27 March 2012

kenapa??? marah ! sedih !

ASSALAMUALAIKUM. hey semua... have a nice day. untung la kowang sume epy.. tp aq at cni sakit hati.. aduuuhhhh !!!!
tekanan sangat. hanya Allah saja yang taw. 


tak suka... tolonglah.. 
berlakon memang pandai. Belakang tah apa2.. menipu betul. Konon nye alim la.. 
Hipokrit... 
'ORANG' tolong la jangan nilai orang tu berdasarkan luaran... Tolong lah adil dan jangan banding-bandingkan.. 




TAK DE KENE MENGENA DGN SAPE2.
apa2 pon sabar je la una. Kuat kan semamgat. Una boleh !!! biar je apa orang nak cakap. mulut orang... biar! biar! biar!               


PutrAdam Azman una.... relex... itu yang terbaik . tak rugi sabar dan terus bersabar... 

























































Monday, 19 March 2012

AKU KELIRU

KELIRU.... TOLONG AKU.!

aku jadi keliru ni... ohhh!!!
parah!!!
ta dapat buat keputusan dengan betul. Masalah ni.. 
pilihan ada kat tangan aku.. Tapi.. susahnya untuk aku bagi jawapan. 
apa oerlu aku buat...


















mak... ayah.. kakak.. adik.... tolong una.

pilihan ada 8.
4 dah tolak tepi...
8 tu apa???




bantuan diperlukan. ^-^

Saturday, 17 March 2012

rindunye kowang semua...

kenangan bersama kawan-kawan yang tak akan aku lupa.
di sini bermulamya kisah kita semua. Di SMTI.(2010-2011)
walaupon tak lama tapi banyak kenangan susah senang kita sama-sama.


bersama pelajar dan tenaga pengajar  pra-u 2011


indahnye bila bersama.... 


waktu dinner kat hill city ipoh
kami bersama di universiti malaya. Trip at KL.


lepak sambil menikmati kelazatan buah rambutan...


with umi shahirah.. bowling day.. anjuran students  lower 6 ni.. memang enjoy. Pagi hari aku ingat lagi kamio semua  student 6 atas kena lari pusing padang *DENDA!!!

yang nampak belakang je tu kechik... yang duduk tu aku la... si cermin mata tu nina... hari2 dekat STPM...

dari kiri: umi shahirah, una (me) ,qayyum , amin.

tempat: kawasan makmal komputer tu... sape yg ad dalam pic tu?
azuwa, tapah, una(me), azrin, dayat, sharul, syakir, helmi, dan hajar.















Wednesday, 14 March 2012

Games For Blogger and iGoogle - Add Some Fun To Your Blog!

Games For Blogger and iGoogle - Add Some Fun To Your Blog!

STAND UP FOR A CHAMPIAN

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA.


Dalam hidup ni manusia paling takut bila dengar perkataan gagal.
Kita akan jadi tak tentu arah bila mengalami kegagalan. Kalau di tanya kepada sesiapa tentang kegagalan semua akan jawab TIDAK. 


Tetapi sebenarnya ada perkara yang kita tak tahu.


masa depan adalah perkara yang selalu memjadi kerisauan dalam diri kita. Jika gagal sewaktu belajar adalah perkara yang paling menyedihkan dan menyakitkan.
tetepi.....
ingat!!!
kalau kita gagal kita perlu bangkit dan jangan putus asa.!!!


yang lepas tu biar kan lepas.
kita mulakan sesuatu yang baru dan belajar dari perkara yang lepas supaya kegagalan tidak berulang lagi.
betul tak?


ingat lah...
orang yang berputus asa adalah orang yang rugi.






cuba renungkan:

  • manusia yang berjaya adalah manusia yang tidak kenal erti PUTUS ASA.
  • insan yang berjaya adalah insan yang memperoleh keuntungan dari kesilapannya, kerana dia akan mencuba memperbaiki kesilapan itu dengan cara lain.
  • hanya orang yang berani GAGAL mempunyai harapan untuk BERJAYA sekiranya dia mempelajari sesuatu daripada kegagalan itu.
  • kesilapan memberitahu kita apa yang perlu kita pelajari.                                                                                                     



Ketenangan jiwa adalah pemberian dari Allah SWT ianya bukan boleh dibeli dengan harta atau takhta tetapi diperolehi dengan taqwa. Ketenangan ibarat air yang jernih dan bersih manakala taqwa pula ialah bekasnya. Jika kotor jiwa dalam dada masakan air masih dapat menjadi jernih dan bersih? Taqwa itulah jalan bahagia! - Ustaz Emran Ahmad 



Kita seharusnya bersyukur di atas semua nikmat yang diberikan ALLAH. 
setiap manusia itu telah ALLAH jadikan dengan segala kebaikkan.Janganlah kita berasa penat untuk berusaha jika kita gagal kerana Allah sentiasa bersama hamba-Nya yang sentiasa mendekati-Nya.


banyakan berdoa, tingkatkan usaha, bertawakal kepada-Nya.



"KITA TIDAK DAPAT MENGUBAH APA YANG BERLAKU PADA HARI SEMALAM, TETAPI KITA BOLEH JADIKAN HARI ESOK LEBIH BAIK DARI HARI SEMALAM."




               

Tuesday, 6 March 2012

perasaan



una...

aduh... perasaan yang takut...!!!
rasa macam na tercabut je jantungku ini... tolong... tp ta de sape boley tolong.. apa yang aku mampu buat doa dan terus berdoa. 
Ya Allah, berilah hambaMu ini kekuatan untuk menrima segala keputusan yang bakal keluar pada 7 Mac 2012 ini... 
tarikh ni tarikh result stpm keluar.. 


masa depan tu... penentuan mana aku lepas ni.. 
cita-cita memang na masuk u.. tp mampukah aku.  
apa yang target skrang ni isi upu, plh u & bidang yang layak dengan keputusan aku.
 masa yang sama isi juga spa.. mohon keje.. 
tu je yang aku mampu buat  masa ni..


una.... banyak kan berdoa pada Tuhan minta di kuatkan semangat untuk terima apa jua keputusan nanti...
COPYRIGHT by HusnaIsmail